Dacia Duster Extreme 2023 reprezintă cântecul de lebădă pentru generația a doua a SUV-ului de succes. Producătorul autohton a reușit să extragă cam tot ce se putea din această platformă, astfel că Duster 3 va avea o ștafetă importantă de purtat atunci când va fi lansat, undeva în 2024.
La fel cum Dacia este un brand românesc în care s-au investit bani din afara țării, podul Brăilei este un proiect realizat de străini, alături de români. Drumurile de acces, tăblierul, forța de muncă auxiliară, toate acestea au fost suportate de români, iar rezultatul este pe măsura efortului.
Dacia Duster Extreme vine cu anumite îmbunătățiri estetice, dar și cu unele mai greu de observat. Un lucru pe care l-am simțit a fost insonorizarea – imediat cum am început să conduc mașina de test am simțit că insonorizarea părea a fi mai bună decât ceea ce așteptam. Căutând mai mult, am observat că în datele oficiale de la Dacia se află și nivelul zgomotului în ritm de rulare, iar acesta este mai mic la Duster Extreme decât la orice alt Duster cu un nivel de echipare inferior. Diferența menționată de producător e doar de o unitate (68 db vs 69 db), dar eu am simțit-o imediat, ceea ce mă face să cred că, de fapt, producătorul este foarte conservator cu estimările sale.
Modelul topografic de pe covorașe și de pe exterior adaugă la caracterul aventuros al lui Duster Extreme, dar vedeta interiorului este MicroCloud – un material rezistent la pete și la apă cu care Dacia îmbracă atât porțiuni din scaunele din față, cât și porțiuni din bancheta spate. Pentru cei care mănâncă, la volan sau au copii mici, acest material ușor de curățat este mană cerească. Și chiar este ușor de curățat! Nu mă întrebați de unde știu.
Pentru a ajunge la podul de la Brăila, mașina ne-a propulsat cu cei 150 cai putere dezvoltați de unitatea TCE 1.3 litri, turbo, în patru pistoane. Nu știu dacă acesta este cel mai bun motor pentru Dacia Duster, dar cu siguranță este preferatul meu pentru reprize de accelerație îndrăznețe.
Una peste alta, am ajuns fără bătăi de cap la Podul Brăilei, am apucat să aflăm câteva informații despre această structură impresionantă și am reușit să și punem în valoarea frumusețea mașinii. Toate acestea alături de Dacia România și ajutați de prietenii noștri de la Dacia APAN ce ne-au oferit o Dacia Jogger ca mașină din care să filmăm. Ne-a plăcut foarte mult să facem episodul al doilea din Cadrul Perfect, dacă și vouă vă place ideea, avem clipurile aici și toată ședința foto, aici.